Robogowebshop.hu robogó és motor alkatrész áruház

0 0 Ft

+ 0 ajándékpont

Ügyfélszolgálat

Ügyfélfolgálat munkanapokon 9:00-tól 16:00-ig

HÉTFŐTŐL PÉNTEKIG:

09:00-től 16:00-ig

+36/70 577-97-07

Oem-parts.hu

Megbízható webshop

Megbízható webshop

Vespa 964

Közel hárommillió forint egy 125-ös robogóért. Ráadásul hónapokat kell rá várni. És még az sem biztos, hogy jut belőle.

 
Emlékszem, milyen megdöbbenéssel álltunk 2011-ben a Piaggio standjánál, amikor megpillantottuk a tanulmánymotorként bemutatott Vespa 46-ot.


Szinte földöntúlian, túlvilágian elegáns, visszafogott környezetben, csodaszép lányokkal körbevéve állt ott, de azok a lányok, akár az angyalok. Nem szexisek voltak, hanem erotikusak, szépek, nőiesek, szinte fájdalmasan vágykeltőek. Az ember csak állt földbe gyökerezett lábbal, nézte őket, gyönyörködött alakjukban, duzzadó kebleik lágy nőiességében, csípőjük vonalában, hosszú lábuk formájában. Az ember kívánta őket, de nem a szó közönséges, testi értelmében, hanem tisztán, ártatlanul, tökéletességük után sóvárogva.

 

Motorok Vespa 946
 

 

Az angyalok kara soha nem látott szépségű, mennybéli tárgyakat vett körül, amelyeket nézve az ember ugyanazt érezte, mint amikor a lányokra pillantott. Nem sportosak voltak, hanem elegánsak, szépek, kifinomultak, egyszerűek, szinte fájdalmasan vágykeltőek. Az ember csak állt földbe gyökerezett lábbal, nézte őket, gyönyörködött ismerős, mégis új formájukban, a szinte lebegő nyeregben, az izgalmasan gömbölyödő kerékburkolatban, karcsú kormányukban, nemes fejtartású lámpájukban. Az ember kívánta őket, de nem a szó közönséges, testi értelmében, hanem tisztán, ártatlanul, tökéletességük után sóvárogva.

 

Motorok Vespa 946

 

Továbbindultunk a milánói kiállítás többi újdonságát megnézni, de a Vespa 46 emléke elkísért, a nap folyamán sokszor szóba került. Sokunkra hasonlóan hatott.


Aztán eltelt egy év, az álomból valóság, a tanulmányból megvásárolható robogó lett, meglepően kevés változtatással.

 

Motorok Vespa 946

 

Más lett például a neve. Az első, 1946-ban bemutatott Vespára, az MP6-ra utaló 46-ból 946 lett, de megmaradt az a valószerűtlenül finom, megragadó forma, amely egyszerre szól a nosztalgikus múltról, mutat a jövőbe, és megmaradtak a szeretetet, törődést kifejező finom részletek.

A Vespa 946 exkluzivitását csak fokozza, hogy a vállalat állítása szerint mindössze 2000 darab készül belőle, naponta öt darab hagyja csak el a gyárat a kézi munkával készülő típusból, melynek ára is tükrözi azt a kiemelt figyelmet, amelyet fordítanak rá. Magyarországon szeptember közepéig tíz darab talált gazdára a közel hárommillió forintba kerülő 946-ból, de a szerencsés tulajdonosnak így is hónapokat kell várnia rá.

 

Motorok Vespa 946

 

Átadása sem csak egyszerű motorátadás, sokkal inkább beavatás a kiválasztottak körébe, a vespások nagy családjába. A motor mellé ajándékcsomag is jár – de ebben az esetben csakis a kicsinyes irigység mondathatja az emberrel, hogy ennyi pénzbe ez belefér.

A Vespa máig 18 milliónál több robogót gyártott, és alig akad olyan tulajdonos, aki ne rajongana gépéért, akkor is, ha az egy húszéves, háromszázezer forintos 50-es példány.
A gyár is úgy tekint a 946-ra, mint történelmének legfényesebb alkotására. Egyszerre állít emléket Az Első Vespának, az MP6-nak, egyszerre mutatja be, mire képesek az olasz dizájnerek, és egyszerre mesél a jövőről.

 

Motorok Vespa 946
Az ülés alatt maximum egy pénztárcának jut hely.
De legalább egy vaskos pénz - tárcának

 

Maradt az önhordó fémkasztni, amelyet 320 ponton erősítettek meg hegesztéssel, de amelyhez már nemcsak acélt, hanem alumíniumot is használnak. Az alumínium nem csupán a vázban, de a perifériákon is megjelenik, ebből készült többek között a karcsú, formás kormány és a teljesen egyedi megjelenést sugárzó lebegő ülés alapja is.

 

 

Formái letisztultabbak, mint valaha, és mindenki azonnal tudja, hogy Vespa áll előtte. A digitális műszerfallal, ABS-szel és ASR-rel ellátott, és az összes világító berendezésében LED-del működő 946 a XXI. századról is tanúskodik. Az állítható előfeszítésű hátsó rugóstag a márka történelmében először horizontálisan, elfektetve kapcsolódik a progresszivitást biztosító himbarendszerhez, ezzel a megoldással fokozták a menetkomfortot, a menetbiztonságot, és helyet is megspóroltak.

 

Motorok Vespa 946

 

És hát a részletek… A többször említett lebegő ülés akár a 946 védjegye is lehetne, az ülés bőrözése, varrása egy Lamborghininek is becsületére válna, akárcsak a kézzel varrott markolatbőrözés. Az ülés alatti ülészár csavaros krómozott fedelénél, az egykarú teleszkóp felső szárának zárókupakjánál és a LED-es zárófénynél egy hatlövetű Coltok tárát idéző kör alakú motívum köszön vissza, és a 12 colos felnik turbinaszerű küllői is a 946-os sajátosságai. Ugyanakkor ebbe a luxusba – és tegyük hozzá, árba – talán bele kellett volna férnie minőségi Brembo féknyeregnek és egy új kipufogóvédő, -takaró lemeznek – ezek kissé bántó módon ismerősek a nagy szériás Vespákról.

A nyeregkialakítás miatt tárolórekesz értelemszerűen nem áll rendelkezésre, mindössze egy szépen formázott kampót találunk az ülés alatt, melyre felakasztható egy táska vagy szatyor, bár a 946-tulajdonos sokkal inkább üzleti tárgyalásra, randevúra vagy kávézni fog járni, mint hétvégi bevásárlást intézni.

 

Motorok Vespa 946
Még az ülés zárja és a csomagtartó kampó is szép

 

A 946 filigránsága mellett fel sem tűnik, hogy valójában milyen sok hellyel kényezteti gazdáját. A lábtér még a magasra nőtt vezetőknek is elegendő, az ülés elsőre meglepően kemény, de a futómű jól kiegyenlíti a talajhibákat. A fékek nyomáspontja jól érezhető, az első talán pontosabban adagolható, mint a hátsó, az ABS kifejezetten finoman szabályoz, menettulajdonságai pedig megfelelnek egy igényes 125-ös robogóénak, de a 946 valójában küllemével, stílusával és presztízsével hódít.

 

Motorok Vespa 946

 

A Vespa 946 nem lesz mindenki motorja, még azok sem kapnak belőle mind, akik anyagilag megengedhetnének maguknak egy közel hárommillió forintos, 125-ös robogót, mert ha minden érzelmet lecsupaszítanánk róla, akkor kiderülne, hogy mégiscsak egy robogóról van szó. Az érzelmeket lecsupaszítani egy olasz motorról, robogóról azonban súlyosan büntetendő, kultúra elleni vétség, így mi sem tesszük. Ez a motor elsősorban érzelmekről, presztízsről, exkluzivitásról, kivételezettségről szól.

 

Cikk: motorrevu.hu

Cikkek

KTM 1190 Adventure a Bosch MSC-jével

A Bosch és a KTM egy kanyarban is működő blokkolásgátló rendszerré  fejlesztette tovább a 1190 Adventure ABS-ét...

Olvass tovább
Le Visonta: Oem-parts.hu - Fans of Garage Moped Crew

Két bolond társaság jött össze, hogy közös csapatot indítsanak Le Visontára. Súlyos kétütemű-mániások is vannak köztük!

Olvass tovább
Vespa Primavera 50 2T

A Primavera család legkisebb tagját, az 50 köbcentis, kétütemű verziót teszteltük.

Olvass tovább
Egy Honda CX500 újjászületése

A kisújszállási Szilágyi János sokunk álmát megvalósította. Egy Honda CX500ból épített café racert - nem is akár milyet.

Olvass tovább